ADEMTHERAPIE

Ademtherapie houdt in: het helpen herstellen van een natuurlijke en ontspannen adembeweging. De Methode van Dixhoorn is een aandacht gerichte methode, waarbij je door het doen van eenvoudige oefeningen je ademhaling rustiger maakt, op een zo ontspannen mogelijke manier.

 

Je leert wanneer je moet ingrijpen om het ademen tot rust te brengen. Het is een manier van oefenen die diepere ontspanning geeft. Een natuurlijke en ontspannen adembeweging geeft energie. Je merkt dat de vermoeidheid afneemt.

veerkracht

"

Sinds 1.5 jaar volg ik bij Hadewych  Ademtherapie.

 

Een simpele zin net als de ademhaling zelf. (Je ademt in door je neus uit door de mond, je voelt waar je ademhaling is, en blijf ademen). Woorden die Hadewych regelmatig heeft gezegd tegen mij, en nog blijft ze dit

geduldig herhalen.

 

Voor de therapie had ik klachten zoals moeheid, weinig energie, en vaak verdrietig omdat door adem tekort hobby’s moeilijker werden om te doen. (Zingen, zwemmen, fietsen).

 

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat ik een hoge ademhaling had. Dankzij oefeningen in de praktijk maar ook vooral thuis, merk ik het nu als de ademhaling te hoog zit (benauwd gevoel hebben). Vaak is er bij mij dan sprake van stress, wat ik weg wil stoppen. Door emoties toe te laten, goed voor me zelf te zorgen, (simpel kop thee zetten, muziek luisteren, bewust te wandelen), krijg ik de rust weer terug in mijzelf en gaat het benauwde gevoel weg.

 

Het kost tijd en doorzettingsvermogen, (blijven oefenen vooral in het begin). Maar het heeft mij wel opgeleverd dat ik dankzij oefeningen/gesprekken, de ademhaling  sneller onder controle krijg.

HB.

"

Wilt u meer informatie of heeft u specifieke vragen? Neem dan gerust contact op.

Of maak direct een afspraak:
Bellen / Whatsapp / Mailen / Contactformulier